Rumpelstiltskin Grinder - Ghostmaker

Ghostmaker

Genrer:Thrash metal, Death metal

Rumpelstiltskin Grinder er et crossover Thrash Metal band fra Philadelphia i USA.

Crossover delen består i form af en blanding af Grindcore vokal og lyrik med den mere traditionelle Thrash Metal lyd med meget hurtigt tempo. Bandet blev dannet i 2002 og består af Pat Battaglia (trommer) Matt Moore (guitars og vokal), Shawn Riley (bas og vokal) og Ryan Moll (Lead guitar). Bandet har indtil videre udgivet to studio albums, hvor Ghostmaker er deres nyeste og tredje udgivelse, som jeg har lyttet igennem.

Albummet består af 12 numre, som ifølge bandet selv er det mest ''hurtige, mørke og ubarmhjertige'' album de til dato har lavet, og lover at det vil være noget af det mest benknusende, gravtrampende, ''hate-fuck riffage'' de hidtil har lavet. Det er jeg skam helt enig i. Her er tale om et album fyldt med voldsom energi, og medhjælp af en death metal/grindcore inspireret lyrik og vokal, skaber hvad bandet lover. Et vildt Thrash/Grindcore crossover helvede. Men i min mening et mere ensformigt helvede. De fleste af sangene virker rodet og er forholdsvis ens. De har alle sammen farten og energien fra Thrash, med dybe bas toner, komplekse riffs og den traditionelle intense dobbelt pedal. Men det der ødelægger det mest for en mere traditionel Thrasher som mig, er vokalen. Crossover vokalen, lig den du finder i Grindcore, passer bare ikke ind i mit hoved, og hiver et eller udmærket album ned for mig.

Her er alt i alt tale om et over middel album, der er en lytter værd hvis du kan lide Thrash. Hvis du er stor fan er Grindcore er det her sikkert et album du meget vel vil kunne lide, hvis ikke, kan du godt springe det over.

Til sidst vil jeg slutte af med det nummer jeg bedst kunne lide på albummet, nummeret ''Fucking Wild''. Et nummer med rigtigt hurtigt tempo i den bedste Thrash Metal stil, som også gør brug af Grindcore vokalen.

1. Those Who Are Unseen
  2. Ghostmaker
  3. Nightworms