Obdurated - I Feel Nothing

I Feel Nothing

Genre:Thrash metal

Une bonne surprise francais!

Det franske band Obdurated fra byen Amiens overrasker på fornemmeste vis på deres tredje full length-udspil I Feel Nothing.

Indrømmet - da jeg fik denne skive i ørerne første gang, anede jeg ikke hvem Obdurated var. Franske thrashbands er ikke just den slags, der oversvømmer min musiksamling. Men så er det heldigvis, at man af og til kan overraskes rigtig positivt, af noget man ikke kendte på forhånd. Obdurated kombinerer, med stor succes, en moderne melodisk thrash-lyd med aggressionen og den generelle vibe fra death metal. Det er groovy, spækket med lækre detaljer og så skriver de faktisk også nogle ganske fine sange. På de fleste numre ligger der et keyboard eller en form for synthesizer i baggrunden, der bidrager til lydbilledet på fremragende facon, da det kun lige præcis kan høres og fornemmes. Derudover snakker vi fede riffs, buldrende trommer og en dygtig aggressiv sanger, der formår at balancere rigtig fint mellem det melodiske og det growlende. Produktionen kunne desværre godt være lidt strammere - vokalen kunne være mere tydelig, og generelt er de forskellige elementer ikke skilt særlig godt ad i det endelige mix. Bassen drukner en anelse i et lydbillede, der er lidt for mudret. Men når alt kommer til alt, så er det bagateller. Pladen kan sagtens nydes uden man tænker for meget over produktionens manglende 'final touch.'

Hvis en blanding af At The Gates, Testament og tidligt Soilwork lyder interessant, så giv Obdurated og I Feel Nothing et lyt eller to - de er i særdeleshed en overraskelse af de bedre.

Trackliste: 1. Nomophobia 2. Strive 3. Hoax 4. Wisest 5. Unreason 6. Heaven 7. Dereliction 8. Unhealthy 9. Dishearten 10. Forefathers

Album Teaser