Nile - Those Whom The Gods Detest

Those Whom The Gods Detest

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Death metal

Brugervurdering: 8,8/10 baseret på 8 stemmer.

Så kom amerikanske Nile endelig på banen med deres nye album "Those Whom The Gods Detest" og lad mig lige slå det fast fra starten af! Her er muligvis tale om året dødsmetal album.

Nile formår igen at vise, at de virkelig hører til i toppen af dødsmetal-klassen. Stilen er igen denne episke form for dødsmetal, hvor vi bevæger os i den oldegyptiske verden. Musikken indeholder masser af små episke mellemspil og bandet gør brug af en masse lydeffekter som virkelig får en til at føle sig tilbage i det gamle Egypten. Men nok om lydeffekter, for som helhed er dette album bare fyldt med dejlig hurtige trommer, lækre guitarer og en stemme der bare får det hele til at få op i en højere enhed! Produktionen er helt i top og 9 ud af 10 numre brager bare derudaf i et sådan tempo så man næsten bliver helt forpustet! Jeg bliver dog nød til at fremhæve et specielt nummer og her er der tale om "4th arra of dagon" som jeg slet ikke kan få nok af! Jeg tror ikke at jeg nogensinde har hørt Nile spille bedre end det de præsterer på dette album og det er ganske imponerende at de kan bevare stemningen i deres musik samtidig med at tempoet er så kolossalt højt. Men ikke desto mindre formår Nile at tryllebinde mig igennem alle 56 minutter albummet varer. Skulle jeg komme med en enkelt lille negativ ting, så må det være at "Yezd Desert Ghul Ritual In The Abandoned Towers Of Silence" virker som et fyldnummer. Det er selvfølgelig med til at fører den episke stil helt igennem, men når man har hørt albummet 10 gange så kunne man godt undvære dette. Så min endelig karakter ender på 9 kranier med en pil op.