Kobra And The Lotus - Kobra And The Lotus

Kobra And The Lotus

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:47.39

Brugervurdering: 8/10 baseret på 2 stemmer.

Fra Deathcore bandet The Acacia strain kommer deres 5 album "Wormwood" hvor 2 af dem er split albums. The Acacia Strain er fra Chicopee Massachusetts. Det hele bliver sparket i gang med nummeret "Beast" der starter ud med en kort intro hvorefter det hele starter ud med fede tunge riffs hvorefter Vincent Bennett hvæser ud "We come from broken homes, broken hearts and broken bones ….." hvor vi så har fået stilen lagt for det lyriske på dette album. Derefter kommer nummeret "The Hills Have Eyes" hvor tempoet kommer lidt op og viser hvad vi også kan forvente af dette album. Det er en 47 minutter med god tung og aggressiv ånd og ved første gennemlyt var jeg meget positiv overrasket, der sker bare det efter et par gennemlytninger kan dele af pladen godt flyd ud i et og blive lidt ensformig. Der er helt klart numre på denne skive der er værd at fremhæve, som "Ramirez", "Nightman", "Jonestown" og "The Carpathian" men så har man numre som "Terminated, "The Impaler" og Unabomber" hvor man bare får fornemmelsen af at det er fyld. Som tidligre nævnt bærer lyrikken meget præg af at det er Amerikanere, ikke at det skal forståes hverken negativt eller positivt, og det bliver igen fremhævet af sangtitler som "Bay Of Pigs", "Jonestown" Og "Unabomber". Det er helt sikkert en skive der er værd at hører mere end en gang med lækre tunge riffs og en aggressiv vokal der skærer sig ind i dine ører på den fede måde og fans af deathcore vil dette album helt sikkert falde i god jord.