Kamelot - One Cold Winter's Night

One Cold Winter's Night

Type:DVD
Genrer:Symfonisk metal, Power metal
Antal numre:28

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Det er altid en fryd at checke nyt Kamelot materiale ud. Og denne dvd er bandets første forsøg udi det visuelle medie. Og den er en fryd, for både ører, øjne, og sjæl. Som stor Kamelot fan er det svært at være upartisk, og skrive denne anmeldelse, men det ER virkelig kram! Produktionen er i top, indholdet er fænomenalt, og alt ekstra-gejlet holder osse standarden.

På DVD1 er selve koncerten, som er optaget den 11. februar 2006, i Rockefeller Music Hall i Oslo, Norge, og spænder over ca. 100 minutter. Og det er et tændt publikum der er mødt op, til en koncert, hvor alle numre i settet, passer godt sammen. På nummeret "The Haunting" kommer Simone Simons, Epica, på scenen, hvilket hun osse gjorde på en stor del af Kamelot's "Black Halo"-turné. Hun ser stjerne godt ud, og synger endnu bedre. Der er både keyboard og trommesolo, hvor jeg mest hælder til trommerne, og de 18 kameraer der var tilstede, bliver alle brugt optimalt, og fanger alle øjeblikke. Lyden er i top, en rigtig god produktion, men det er efterhånden osse svært at finde DVD'er med en live-lyd, der er dårligt produceret. Lys og effekter er fine, og passer fint til settet. En god koncert-optagelse.

På DVD2 finder man så en masse goodies. Der er interviews med nogle af bandmedlemmerne, et interview med Simone Simons, et fotogalleri, behind-the-scenes fra koncerten i Oslo, nogle af gruppens videoer, og som ekstra guf til os Sweden Rock maniacs, er der osse en liveoptagelse af nummeret "March Of Mephisto" fra SRF2006, hvor man kan se vores danske flag i baggrunden. I det hele taget er alt man kunne tænke sig at vide om Kamelot, kommet med. Ingen tvivl om at bandet har villet være sikre på at deres første DVD, ikke skulle være den dårligste. Der er kælet for alle detaljer. Roy Khan og Thomas Youngblood har selv produceret, og intet er udeladt. Lyden er selvfølgelig Dolby Digital 5.1, så man virkelig får fornemmelsen af at være der selv, og ens naboer ville ønske man var. Billedet er superklart på begge skiver, og det på et almindeligt gammelt TV. Kan man lide Kamelot, kan man helt sikkert ikke undvære "One Cold Winter's Night"!