Evershine - Renewal

Renewal

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Italienske Evershine leverer deres debutalbum med stor gennemslagskraft. Evershine er et italiensk power metal band bestående af 6 medlemmer der opstod i år 2001. Før denne udgivelse af Renewal har de udgivet de to EP'er: Ancient Chronicles og Run. Renewal sparkes i gang med nummeret "Evershine" der indeholder mange af de power metal elementer, som vi kender: hurtige trommer, tydeligt keyboard, rene vokaler og ikke mindst en guitarsolo. Det er et helt udmærket nummer, hvor bandet får lagt deres stil ganske glimrende. Nummeret efter, "Angel/Killer", er noget mere langsomt i det, da det indledes med akustisk guitar, og på trods af at der hurtigt bliver tilføjet metalelementer, er nummeret generelt ret følsomt. Især da der halvvejs inde i sangen kommer et stykke, hvor der kun spilles klaver og synges til. En sang fra albummet som jeg specielt godt kan lide er "Demon's Ride". Den starter ud med nogle ret vilde trommer og egentlig også et ret fedt guitar riff, og generelt kører sangen i et hurtigt tempo. I denne sang er der også en smule mere fokus på guitaren end keyboardet, som spilles mere i baggrunden. Dette synes jeg fungerer rigtig godt. Er man mere til de følsommere dele af power metal, bør man klart lytte til nummeret "A Chance To Be Free". Det er et yderst stille nummer der mest af alt består af akustisk guitar og strings. Halvvejs inde i sangen kommer der dog noget elektrisk guitar på samt klaver og bagefter nogle meget langsomme trommer. Det er en meget smuk sang med et strejf af melankoli. Alt i alt er Renewal et godt gennemarbejdet power metal debutalbum, som jeg håber vil tiltrække nye fans. Musikken er hverken kedelig eller ensformig, da sangene er meget forskellige og indeholder en hel del forskellige elementer. Udover dette er deres musik energifyldt, så kan du lide power metal og hård rock, er albummet helt klart en lytter værd. Jeg vil i hvert fald se frem til deres næste udgivelse. Trackliste: 1. Evershine 2. Angel/Killer 3. Run 4. Demon's Ride 5. Storm 6. A Chance To Be Free 7. Here We Come 8. Faith And Dreams 9. Where Heroes Lie

Herunder kan du lytte til nummeret Evershine som er det første nummer på Renewal.