Diabolos Dust - Ruins Of Mankind

Ruins Of Mankind

Genrer:Thrash metal, Thrash metal
Spilletid:53.10

Tyske Diabolos Dust blev oprindelig dannet tilbage i 2006, med Toni Lini (bass) og Stefan Fesser (trommer) som omdrejningspunkt. Et par år, og nogle udskiftninger i lineup’en, senere kom så Roland Zehrer (bass) og Jürgen Dachl (sanger) til, hvilket samtidig er den nuværende lineup. Efter nogle selvproducerede demoer blev de i foråret 2011 signet på Massacre Records, og er nu klar med albummet Ruins of Mankind. Et album der faktisk blev udgivet første gang tilbage i 2010, hvor det også var selvproduceret. Der er nu kommet et nyt cover samt en ny produktion, og albummet er klar til en egentlig udgivelse.

Genremæssigt spiller Diabolos Dust en blanding mellem gammel tysker-thrash, traditionel heavy metal og speedmetal. En blanding der på papiret kunne være rigtig god, men som jeg desværre må indrømme aldrig rigtig får mig helt op at ringe. Dette skyldes flere ting.

For det første er jeg ikke udelt begejstret for vokalen. En ting er at jeg lige skulle vænne mig til den, det er bare mig. Der er dog flere steder hvor det ikke lyder specielt godt. Dette gælder for eksempel på numre som Creatures eller Out of Time.

Det andet store problem for undertegnede er, at flere af numrene virker uinteressante i længden. Jeg savner noget mere intensitet, og lidt mere variation albummet igennem. Numrene minder simpelthen for meget om hinanden. Det er ærgerligt, for der er faktisk en del gode ting på albummet også. Trommespillet fungerer rigtig godt, selvom det måske er en smule for dominerende visse steder, og i det hele taget kan musikkerne sagtens håndtere deres instrumenter. En lidt bedre sangskrivning, og måske nogle lidt kortere numre (de korteste numre ligger på omkring de 4 minutter), ville for mit vedkommende have hjulpet på albummet.

Nej, jeg må bare konstatere, at Diabolos Dust i mine ører mangler det sidste, men det skal ikke afholde fans af thrash og heavy metal fra at tjekke dette her ud, for det er ingenlunde dårligt.