Dethrone - Humanity

Humanity

Genre:Thrash metal

thrash/død med smadder og originalitet Dethrone er et svensk thrash/death metal band, som netop har udgivet deres første studiealbumhumanity. Albummet består af ni sange i alt, og ud fra det første nummer "Dead Eyes Open", får lytteren allerede et klart indtryk af, hvilken genre og lyd hvad man kan forvente. Trommerne har masser af smadder på, guitaren er hurtig og teknisk og den energiske vokal gør, at Dethrone opnår en ganske unik lyd, som ikke bare er "endnu en af slagsen", som det typisk kan være indenfor den moderne metal indenfor thrash/død-genren. Lyden fortsætter i samme spor og samme genremæssige træk gennem de næste numre på albummet, som giver en konstant headbanger-venlig omgang smadder og energi. Lyden på albummet er også ganske solid, og man hører klart, hvad der foregår på alle de forskellige instrumenter, hvoraf guitarene især byder på nogle gode solide riffs, som holder sangenes energi ved lige

Humanity er et yderst vellykket album taget i betragtning af, at at det er Dethrone’s første udgivelse. Der er plads til forbedring og nye elementer, der kan trækkes ind i musikken, men hvis Dethrone kan videreudvikle sig fra det niveau der vises på Humanity, kan de sagtens have et stort potentiale indenfor den fremtidige metalscene. Selvom Dethrone er nye indenfor metalscenen, så erHumanity et solidt køb, som er værd at gå efter for dem, der går efter dem smadrede energiske thrash/død og som stræber efter mere end blot at følge skik efter en traditionel og ensartet lyd

Tracklist: 01. Dead Eyes Open 02. Blood Red Dawn 03. Deathwish 04. Greed 05. Forced Paranoia 06. Towards the Abyss 07. Blessed by the Light of Dying 08. Hell Before Hell 09. When I Decide