Blodig Alvor - Mørkets Frembrudd

Mørkets Frembrudd

Genre:Punk

Norsk punk sprængfuld af energi Mørkets Frembrudd er det første album fra det norske punk/ rockband Blodig Alvor. Stilen er catchy rockmelodier tilsat punk vildskab og rock’n’roll guitar passager. Alle tekster er på norsk, og omhandler de mørke sider af samfundet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på episoden omkring Ungdomshuset for et par år siden, når første nummer "Mr. Molotow" ryger ind i øregangene. Der er lidt denne autonome stemning over musikken, som dog aldrig går helt amok i støj og larm, som noget af punk musikken ellers har til vane at gøre. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne Blodig Alvor med bands som amerikanske Sum 41 og Blink 182. Der er denne punk/ rockede attitude over musikken, men samtidig er numrene lidt at synge med på, og har et let genkendeligt omkvæd. Der er en dejlig ung energi over skiven, og de forholdsvis enkle opbyggede instrumentelle passager, er kun med til at gøre skiven endnu mere lyttervenlig. Fra første nummer har man lyst til at danse rundt i stuen, og numrene fungerer uden tvivl rigtig godt live. "Mr. Molotow", "Star En Revolusjon" og "Blodig Alvor" er numre med gang i, og især på nummeret "Blodig Alvor" kommer guitaren til sin ret. Det er desværre lidt som om, at albummet midtvejs mister pusten, og resten af numrene mangler den energi, som første del af skiven har. Samtidig er lyden meget poleret, og jeg kan ikke lade være med at sammenligne bandet med forkælede unge, som brokker sig over, at de ikke får nok gaver fra samfundet. Der mangler simpelthen kant. Selvom Mørkets Frembrudd kredser om samfundets mørke sider, bliver man glad i låget af at høre musikken. Der er rigtig god energi, og musikken fungerer rigtig godt som festopvarmer. Man kan diskutere, hvorvidt Blodig Alvor hører til på Heavymetal.dk, men de får any way min anbefaling. Trackliste: 1. Mørkets Frembrudd 2. Mr. Molotow 3. Start En Revolusjon 4. Blodig Alvor 5. Svik 6. Ordets Makt 7. Likegyldighetens Sønn 8. Solgt Min Sjel 9. Vår Resignasjon