Black Sabbath - The Black Sabbath Story Vol. 2

The Black Sabbath Story Vol. 2

Type:DVD
Genre:Doom metal
Spilletid:72:00

Dette er så anden del af Black Sabbath biografien, som så dagens lys i 1992. Denne disk kigger på en svær tid for bandet, især med de skiftende line up's, hvor nogle var mindre heldige. En af deres bedste line up's efter Ozzy, er de tre plader bandet lavede i starten af firserne med Dio på vokalen. Fra den tid bliver vi præsenteret med to sange fra "Heaven And Hell" pladen; "Die Young" og "Neon Knights". Derefter møder man en virvar af forskellige sangere, som Ian Gillan (Deep Purple), Glenn Hughes (Whitesnake) og Tony Martin. Desuden får man indblik i de forskellige problemer, som bandet måtte kæmpe med bag kulisserne som alkohol og stof problemer og managements som tager røven på dem. Til sidst får man indsigt i gendannelsen med Ronnie James Dio i 1992, som kun varede et album men gav os det overfede "Dehumanizer" album. Som på den første del af denne dokumentar er ekstra delen lidt tynd, men der er dog en del fede interviews og gode historier at finde. Som f.eks. Ian Gillans fortællinger fra "Born Again" turneen i 1983, hvor man hører om en mishandlet dværg og Ian's problemer med tøris. En ting jeg synes ville have været rart, var hvis man havde udgivet begge dele på én skive, da de ikke er så lange. Hvilket ville have sparet en nogle penge, men ellers er det en udmærket DVD hvis man kan finde den til en rimelig pris (hint: CDON).